Ønsker du at kommentere et indlæg, skal du blot klikke på overskriften.
En oversigt med alle blogs og korte beskrivelser kan ses HER

-0-

Grand Canyon #1

16-07-2014

Efter en udmærket morgenmad på hotellet kørte vi i vores bil ind i nationalparken, som ligger nogle få kilometer fra den by, vi boede i.

Vi parkerede ved Visitors Center og hoppede på en af de mange shuttlebusser, som kører rundt i et forsøg på at begrænse trafikken - bl.a. er det ikke muligt at køre i egen bil af den 13 kilometer lange ruter mod vest. Her må man hoppe på den røde linie, som gør stop ved en lang række udsigtspunkter. Vi kørte helt ud til endestationen og tog en tur rundt for at nyde den smukke udsigt - og en is. På hjemturen steg vi af et par steder og nappede en ny bus, når vi var mættede af synsindtryk.

Efter et par timer hjemme på hotellet og i den dejlige svale pool, tog vi påny til canyon’en om aftenen for at se den i den smukke aftensol. Sol var der, men der var også optræk til tordenvejr, så vi fik set Grand Canyon i et helt specielt lys. Ikke mindst var det imponerende og lidt skræmmende at se de store siksaklyn ude over området. Det er ikke ufarligt, når man står på toppen af en klippeskrænt med høje træer omkring sig, men heldigvis var der et lille geologisk museum, vi kunne trække ind i, da uvejret trak hen over os.

En helt fantastisk dag i Grand Canyon, som vi vender tilbage til om et par dage - i helikopter!

Husk, at billederne kan klikkes op i større format.